Lisa Kukila Valokuitusen markkinointijohtajaksi 

Kategoriassa Meillä töissä, Tiedote

Lisa Kukila on aloittanut Valokuitunen Oy:n uutena markkinointi- ja viestintäjohtajana. Markkinointi- ja brändityötä kansainvälisissä yhtiöissä pitkään tehnyt Kukila aloitti toimessa syyskuun lopulla.

Suomen suurin valokuitutoimija Valokuitunen Oy on nimennyt Lisa Kukilan (ETM) yhtiön uudeksi markkinointijohtajaksi. Markkinointijohtajana Kukila vastaa nopeasti kasvavan Valokuitusen brändistä, viestinnästä ja mainonnasta. Hän kuuluu myös yhtiön johtoryhmään. 

Kukilalla on yli viidentoista vuoden kokemus kuluttajamarkkinoinnin tehtävistä. Valokuitusella hän aloitti syyskuun lopulla.

– On innostavaa aloittaa työt Valokuitusella. Tietoliikenneala kehittyy Suomessa nyt valtavaa vauhtia. Investoinnit ovat isoja ja Suomea valokuidutetaan juuri nyt. Se tarkoittaa sitä, että markkinoinninkin pitää elää mukana jatkuvasti muuttuvissa olosuhteissa. Kaiken kaikkiaan minua inspiroi valtavasti työskentely dynaamisella toimialalla, joka vaikuttaa ihan jokaisen suomalaisen arkeen, Kukila kertoo. 

Hän siirtyi tehtävään ruokainnovaatioita kehittävän Leader Foodsin Head of Marketing -positiosta. 

– Valintaani vaikuttivat Valokuitusen arvot ja toiminnan kuluttajalähtöisyys. Uskon vahvasti, että Valokuitusen tapa rakentaa Suomeen avointa valokuituverkkoa on ainoa oikea ratkaisu. Jokaisella tulisi olla mahdollisuus vapaasti valita keneltä ja mitä palveluita tietoliikenneverkossa tilaa.

Valokuitusen liiketoiminta on kasvanut viime vuodet nopeasti. Yhtiössä työskentelee parhaillaan noin 120 työntekijää ympäri Suomen. Valokuitusen verkko on Suomen laajin ja se ulottuu jo yli 200 000 kotitalouteen. Yhtiön pitkän linjan tavoite on olla Suomen suurin pientaloalueiden valokuitutoimittaja.