Valokuituyhteys ei toimi - mitä teen?

Jos nettiyhteys ei toimi, vika voi johtua monesta eri syystä. Saattaa olla, että palveluntarjoajan laajakaistayhteydessä on häiriö tai lähistöllä on tehty esimerkiksi maanrakennustöitä, joissa runkokaapeli on katkennut. Oli syy mikä tahansa, selvitetään se ja korjataan! Lue tästä toimintaohjeet vikatilanteeseen.

Kaikissa tapauksissa, aina ensimmäiseksi sammuta valokuitupäätelaitteen sähköt, odota hetki ja kytke virta uudelleen päälle. Jos nettiyhteys ei edelleenkään toimi, on syytä tehdä vikailmoitus, jotta vika saadaan korjattua pian. Verkon viat korjataan aina kiireellisinä.

1. Jos netti ei toimi, soita omalle palveluntarjoajallesi, jolta olet tilannut laajakaistayhteyden kotiisi tai yritykseesi. Katso tästä palveluntarjoajasi yhteystiedot.

Valokuitunen tai Telia eivät valitettavasti voi tehdä vikailmoitusta asiakkaan puolesta, koska tilanteessa vaaditaan vahvaa henkilötunnistautumista. Tarvittaessa oma palveluntarjoajasi siirtää vianselvityksen Telialle tai Valokuituselle.

2. Jos tiedossasi on valokuitukaapelin vauriopaikka, soita Valokuituselle.
Jos havaitset valokuitukaapelin katkenneen tai vaurioituneen esimerkiksi omalla tontillasi tai talosi sisääntuloväylällä, tee asiasta suoraan vikailmoitus Valokuituselle. Soita Valokuitusen asiakaspalveluun numeroon 020 694 750 (mpm/pvm). Asiakaspalvelumme palvelee arkipäivisin klo 9-16.

Ajankohtaista valokuituverkossa:

  • Kanervalan alueen valokuituverkon korjaustyöt
    Olemme tekemässä korjaustöitä valokuituverkossa, minkä vuoksi valokuituyhteydessä saattaa esiintyä katkoja. Pyrimme tekemään katkoja aiheuttavat työt yöaikaan, 27.–28.2. klo 23–06 aikana.
  • Turun Vasaramäen kaapelivaurio
    Olemme 27.2. havainneet kaapelivaurion ja parhaillamme kartoitamme asiaa. Tiedotamme korjaustöistä mahdollisimman pian.